2 juni 2023
Varje vecka får vi in många frågor via telefon och e-post och det är våra duktiga administratörer, Anna-Kari, Mari och Lovisa som svarar på dessa så snabbt som möjligt. Några av de vanligaste frågorna som ställs är att man av olika anledningar inte kan logga in i onlinetjänsten, frågor rörande bokning och avbokning av test, samt hur man hanterar sin vilandeperiod. Du vet väl att du även finner svaren på de vanligaste frågorna på vår hemsida?
Här har vi samlat svar till några av de vanligaste frågorna som ställs till oss.
Jag har bytt arbetsgivare och kan inte logga in på hemsidan, varför?
Läs mer om vad som händer när du byter arbetsgivare.
Jag klickar på ”Beställ nytt lösenord” i onlinetjänsten men jag får inget, varför?
Läs mer om hur du beställer nytt lösenord.
Testa gärna en annan webbläsare, Firefox brukar fungera bäst, annars ”refresha” sidan, kontrollera att skriva ”0” = noll istället för ”O”, trycka ”enter” och inte tabba sig fram.
Kan jag förlänga min vilandeperiod genom att göra ÅKU?
Kan jag ta test som privatist när jag är anställd på ett anslutet företag?
Läs mer om hur du kan boka och avboka test.
Jag har en bokad tid för licensieringstest om 10 dagar men vill boka om. Är det möjligt utan att bli betalningsskyldig?
Läs mer om hur du kan boka och avboka test.