Anslut ditt företag till Swedsec

För att företag som står under Finansinspektionens tillsyn och bedriver värdepappersrelaterad verksamhet eller bolåneverksamhet ska kunna ansluta sig till Swedsec krävs en ifylld ansökningsblankett och ett genomfört informationsmöte mellan Swedsec och relevanta personer på företaget.

 

 

swedsec-foretag-anslut-hero

Att ansluta sig till Swedsec - steg för steg

Så här går det till

  1. Anmäl intresse genom att kontakta oss.
  2. Vi återkommer med förslag på en tid för ett informationsmöte.
  3. Ansök om anslutning genom att fylla i en avtalsblankett, samt bifogar ett registreringsbevis som inte är äldre än tre månader.
  4. Vi godkänner företagets ansökan. Från det att ett avtal har träffats gäller Swedsecs regelverk fullt ut.
  5. Företaget får inloggningsuppgifter och instruktioner för hantering av onlinetjänsten.
  6. Företaget lägger upp berörda anställda i onlinetjänsten och ansöker om licens alternativt dispens för dessa.
  7. Företaget betalar anslutningsavgiften, som faktureras i efterhand i början av nästkommande kvartal.

Ansökan om anslutning till Swedsec

Blankett 201 – Avtal – Ansökan om anslutning till Swedsec, skickas in när ett företag önskar ansluta sig till Swedsec. Blanketten kan fyllas i direkt på skärmen och sedan skrivas ut.

Tänk på att innan en ansökan kan godkännas av Swedsec ska ett informationsmöte ha ägt rum mellan företaget som ansöker och Swedsec.

svedsec-foretag-blankett
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.